hopplösheten skingras, kanske för gott!

"Har inte hört av dig sedan i lördags och ville bara tacka för en finfin födelsedag som du bidrog till!"
- Nu har du, ligger i din säng och gillar läget. Varsågod och TACK själv!
"Dock verkade du lite låg, var det något speciellt eller var du bara trött efter Den Långa Natten?"
Det har du alldeles rätt i. Jag var låg efter Den Långa Natten. Jag hade haft för mig olagliga saker som jag inte berättat om för dig än, och de tärde på mitt samvete samtidigt som jag (som du vet) inte sovit. Fast jag var glad ändå på något underligt sätt! Jag blev glad av att se alla andra ha så roligt, och att du var så glad - men hade liksom inte energi att vara glad själv.

"Idag har jag tänkt mycket på rutiner."
Har också tänkt på rutiner på senaste tiden! Förstår verkligen vad du menar med Det Riktiga Livet. För visst har man rutiner på gymnasiet, men de är liksom förvillande lika de man haft sedan man var sju år. Efter gymnasiet, då ändras det.
Men det jag har tänkt på handlar snarare om rutinerna i mitt liv, och mitt liv är Inte Riktigt Än. Men jag har tänkt på att rutiner är viktiga för mig, för att jag ska hålla den där hopplösheten som jag pratade om så mycket för några veckor sedan på avstånd. Jag vet att det verkar som att den försvunnit, men den finns faktiskt alltid i bakhuvudet.
Dock har en ny sak inträtt i mitt liv (haha tänker på Ett halvt ark papper, typ "Juni, något nytt tycks ha inträtt i makarnas liv" vet du vad jag menar?) och detta ger mig både rutin och mening! Nämligen F!.
Känns verkligen så meningsfullt att bli mer insatt, få göra något som är viktigt. Jag ska DEFINITIVT engagera mig mer i framtiden. Feminism behövs i politiken!!
För övrigt har jag inte så mycket fritid egentligen, men säkert mer än många andra, och jag är glad att jag får spendera den med DIG.
Du är fin du Moa
Din tillgivna vän
Jaana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0