dum och naiv



I morse vaknade jag lugnt och stillsamt. Jag hade försovit mig visserligen, men hade ändå inte världens anledning att stressa.

Jag åt även frukost utan stress, mitt emot far min med vilken jag delade en behaglig morgontystnad. Jag kokade till och med ägg - mådde bra helt enkelt!
Redan efter första koppen kaffe vände det dock - orosmolnen började hopas i och med att pappa utan förvarning slängde ett brev till mig över bordet.

Hmm, Karolinska? Universitetssjukhus? Solna?

Förbryllad och smått nyfiken öppnar jag. Läser. Dör.

För att slippa dilemmat att återge vad som stod att finna i brevet har jag därefter valt att helt enkelt presentera ett utdrag ur det, du lär förstå situationen. Såhär stod det:

"Hej!

Vi har behandlat en person för Chlamydiainfektion. Hon/han har sagt att Du kan vara smittad. Chlamydia är en bakterie som smittar vid samlag. Infektionen kan ge flytningar och sveda. Det är vanligt att man inte har några symptom. Man kan få inflammation i äggledare och bitestiklar.

Du ska inte ha samlag innan Du är undersökt."

MYSIGT!
Ur denna lilla incident har jag nu valt ut fyra höjdpunkter som jag vill poängtera och kommentera:
1. Bli tilltalad Du med stor bokstav (det fick mig att känna mig viktig)
2. Upplysande fun-facts om chlamydia, jag visste inte ens att det stavades ch?
3. Hon/han? Så jäklarns anonymt!! (Jag vet dock vem det är, som vanligt överlistar jag världen. Skrev ett roligt sms för att låta honom veta att han blivit genomskådad, men det är en annan historia)
4.  Att få denna nyhet till frukost, mitt emot pappa.

Så jag var alltså och testade mig idag. Gode gud vill inte ha chlamydia. Förstår du vilket runtringande för en sådan löpande tik som jag?

hare gött
/Jaana




ps. Gillar bilderna!! Fy fan sicken fet kväll det var. ds.


Kommentarer
Postat av: mos

DÖR

2010-11-16 @ 19:14:01
URL: http://gegamoja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0