I väntan på våren

Tänker tillbaka på en fråga jag ställde dig i bloggen för en eller ett par månader sen "Är du kär? Bara lite kanske?" och du dedikerade ett inlägg till att skriva hur skönt det var att kunna ha en sådan här relation utan att vara kär och la la la. Och nu står vi här, och jag har precis läst ett helt inlägg om hur KÄR du är, i samma kille som du förnekade kärleken till då! Är inte livet fint och oförutsägbart? 
Och så klart vill jag påpeka hur GLAD jag är för din skull, låt inte känslan bli slentrian. Aldrig aldrig aldrig. 

Igår bekräftades vad jag förutsett. Jag köpta två rosa/beiga plagg. Ett par skor och en tröja. OCH VILKA SKOR SEDAN, de är fantastiska. Typiskt mig dock att köpa vår/sommarskor på vintern. Gjorde samma sak förra året. Men men, nu hinner jag i alla fall gå in dem tills det är dags för första vårdagen (låt den komma snart). Såhär ser de i alla fall ut: 


Tänker ganska mycket på våren faktiskt, och vad jag ska ta mig till då. Ska man åka iväg? Vart ska man åka och hur länge ska man vara borta? Ska snurra några varv på jordgloben och se vart pekfingret landar.

Boken du läser låter smått galen och helt sjuk i huvudet! Om du finner den lika fascinerande om några hundra sidor eller så ska jag fundera på att läsa den! Eating Animals är skriven av en av mina favoritförfattare, Jonathan Safran Foer. Det är han som skrivit Extremt högt och otroligt nära som jag försökte få dig att köpa en gång på Emmaus. Eating Animals är i alla fall hans första icke-fiktiva bok och den handlar helt enkelt om mat, vart den kommer ifrån men även historien bakom seder som finns inom matkulturen. Hans språk är det bästa. 

Nu ska jag fortsätta läsa om Dramats Dialog, woho. 

Moa

PS. Fick mitt första fanbrev igår! Av en man som ville ha min autograf! Känns lite obehagligt och jag vet inte om jag ska svara. Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: hanna

carin wester ja? FINA

2010-12-09 @ 00:43:35
URL: http://nagatsuki.blogg.se/
Postat av: moa

JA! Carin <3

2010-12-09 @ 08:57:27
URL: http://gegamoja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0