fuktkräm?

Det är underligt hur man kan haka upp sig sådär. Fuktkräm av alla ting?
Men jag vet hur det är. Jag säger bara tv-shop. Jaana, ca 11 år. Något uuuuuurbra föremål som ska hjälpa en att gå ner i vikt. Och en tant (självklart en tant! varför tant egentligen? är det alltid tanter?) som ler och kniiiper.
Plötsligt zoomar kameran in på tantens lår och tanten pekar. Sedan, snabbt över till hennes leende igen och hon säger "Äntligen har JAG OCKSÅ ett mellanrum mellan mina lår". Kameran hoppar över till en annan tant, lite yngre om jag inte minns fel, som säger "Haha ååh oj oj, jag som trodde att det var MITT mellanrum!"* Och så fortsätter det "Nu kan DU också få den där platta magen, de snygga armarna och det där MELLANRUMMET MELLAN LÅREN".

I flera år efter detta hade jag en hang up, som med din fuktkräm, om det där mellanrummet. OCH JAG VISSTE INTE ENS ATT MAN SKULLE HA ETT INNAN JAG BEKANTADE MIG MED TV-SHOP, TANTEN OCH DE MAGISKA MASKINERNA.


Men men, det här var inte det jag skulle skriva om hade jag tänkt. Som jag smsade om tidigare har jag ju en novell på lager. Den långt ifrån färdig, men jag vill att du ska läsa den Moa! Och komma med respons, kanske hjälpa mig med en titel!

Det är förresten typ det finaste vi fått från LG, tycker du inte? - att det är så LÄTT att låta varandra läsa ofärdiga, känsliga noveller och andra texter. Har alltid hatat sådant innan. Jag älskar det!

Sen vill jag tala om en annan sak också: Vändningen har kommit! Du vet vändningen, den som jag snackade om skulle komma, som skulle förinta den här hopplöshetskänslan jag har. OCH den är nästan två veckor för tidig också. Känns otroligt skönt.

Pupblicerar novellen i nästa inlägg. Pusspåre

/J-K



*Fun fact: På engelska blir det ju "Ooooh, i thought that was MY SPACE", och jag har allt sedan dess gått och undrat om det var någon slags hänsyftning till myspace, duvet MYSPACE. Fanns myspace när jag var 11? Vad tror du om saken Moppen?

Kommentarer
Postat av: Anonym

jävlar.

du är bra!

2010-09-14 @ 13:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0